Katso asiakkaidemme kokemuksia yhteistyöstä Kasvupolkujen kanssa.
Kun haluat kehittää oman yrityksesi toimintaa, sovi tapaaminen Kasvupolkujen asiantuntijoiden kanssa!
Demeca Oy:n myyntijohtaja Sami Vinkki:
Demeca Oy:n toimitusjohtaja Pekka Vinkki:
Lämpöpartio Oy:n toimitusjohtaja Vesa Malmberg:
Lämpöpartio Oy:n myyntipäällikkö Antti Lahti:
Findoorin kokemuksia Kasvupoluista:
“Tulokset puhuvat puolestaan”
Findoorin toimitusjohtaja Tauno Jaara kertoo, että Kasvupolkujen rooli yrityksen kasvussa on ollut ratkaiseva. ”Yhteistyön aloittamista seuraavana vuonna kannattava kasvu lähti voimakkaaseen nousuun. Siitä lähtien liikevaihto on kannattavasti kasvanut vähintään 60% joka vuosi.”
”Yhteistyön alussa suhtauduimme Kasvupolkujen kehittämisajatuksiin varsin epäilevästi, mutta melko pian aloimme vakuuttua heidän kokonaisvaltaisesta otteestaan. Heti alussa löimme pöytään kovat tavoitteet, joiden saavuttamiseksi rakensimme selkeät konseptit kuhunkin liiketoimintaprosessiin.”
Taitto- ja karmiovia valmistava Findoor kokee saaneensa Kasvupoluilta nimenomaan ammattimaisuutta sekä systemaattisuutta kokonaisvaltaisen liiketoiminnan kehittämiseen ja kannattavan kasvun rakentamiseen. ”Tulokset puhuvat nyt puolestaan.” Tauno Jaara tiivistää.
”Kasvupolut on ollut meille kuin isoveli, joka on neuvonut pikkuveljeä. Olemme saaneet heiltä valtavasti arvoa. Olemme onnekkaita, että aloitimme aikanaan yhteistyön Kasvupolkujen kanssa. Suosittelen Kasvupolkujen asiantuntemusta kaikille niille yrityksille, joilla on halu kasvaa, mutta keinot liiketoiminnan kehittämiseen hakusessa.”
Suomen Messupromoottorit Oy:
“Ylitimme tavoitteemme Kasvupolkujen avulla”
”Yritykseni perustaminen tapahtui oikeastaan hetken mielijohteesta.” Kertoo yrityksensä nyt jo menestyksekkäästi myynyt Reijo Alakoski. ”Tapasin ystäväni, entisen yhtiökumppanini sattumalta vuosien jälkeen. Olin juuri menossa messuille ja heitin ystävälleni puolihuolimattomasti, että ei näitä messuja kyllä osata kunnolla tehdä. Ystäväni Markku Taanila heitti takaisin, että meidänhän ne messut pitäisi järjestää. Mehän ne osattaisiin tehdä. Söimme lounaan yhdessä kuulumisia vaihdellen ja lounaan jälkeen olimmekin oikeasti perustamassa yritystä.”
Parivaljakko perusti perheyhtiön ja vuonna 2001 Suomen Messupromoottorit Oy järjesti ensimmäiset messunsa. Perheyhtiössä paiskittiin töitä hartiavoimin ja yhtiö alkoi kasvaa. Yrittäjillä oli vahva luotto omaan tekemiseen ja konsepti vaikutti toimivan moitteettomasti. Ulkopuoliselle avulle ei uskottu olevan tarvetta. ”Yhtiökumppanini menehtyi yllättäen ja minun eläkeikä lähestyi vääjäämättä. Oli joko alettava ajamaan yrityksen toimintaa alas tai alettava kehittää sitä niin, että siitä tulisi ostajalle houkutteleva.” Alakoski päätyi ottamaan yhteyttä tuttuun yritykseen, Tulevaisuuden Kasvupolkuihin, vaikka sisällä oli vahva tunne siitä, että ulkopuolinen ei heitä pystyisi auttamaan.
Kasvua ja kannattavuutta
Epäilykset osoittautuivat pian vääriksi. Kasvupoluilta Alakoski kokee saaneensa rohkaisua ja innostusta alkaa kehittää yhtiötään kokonaisvaltaisesti. ”Ensimmäisessä palaverissa päätimme aloittaa johtoryhmätyöskentelyn avulla yhtiön tavoitteellisen kehittämisen. Tätä kehitystyötä teimme kaksi vuotta. Nuo vuodet näen aivan ratkaisevana osana yrityksemme tarinaa. Se oli hienoa aikaa. Menimme hyvin syvälle yrityksen keskeisiin asioihin ja tein monia oivalluksia prosessin aikana. Kasvupolut haastoi meitä tekemään välillä aivan mahdottomaltakin tuntuvia asioita. Heidän ansiostaan teimme ratkaisevan strategisen liikun liiketoiminnan kasvattamiseksi ja kannattavuuden parantamiseksi. Tämän lisäksi teimme monia pienempiä asioita, joiden avulla yhtiömme meni eteenpäin, kasvoi ja laajeni.”
Suomen Messupromottorit Oy kasvoi tapahtumaliiketoiminnan alalla kirkkaasti Suomen TOP10:een. Vuosien aikana tapahtumissa vieraili yli miljoona asiakasta ja yritys rakensi noin 15 000 yksittäistä messuosastoa. Yhtiöstä tuli alallaan arvostettu toimija ja vuonna 2017 nykyinen monimediatalo KPK Yhtiöt osti Suomen Messupromottorit Oy:n. ”Tavoitteemme onnistui enemmän kuin 100%:sti. Suosittelen ehdottomasti Kasvupolkujen palveluita kasvua hakeville yrityksille.”
Joose Vähäsöyrinki: ”Kriisi mahdollisti uudenlaisen kasvun”
Koronakriisi on koetellut monia suomalaisia yrityksiä ja yrittäjiä kovalla kädellä. Mutta ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Nyt myös monen Kasvupolkujen asiakasyrityksen uudistumiskyky on noussut ennätysmäiselle tasolle ja uusia menestystarinoitakin on syntynyt.
Joose Vähäsöyringin yritys Joverec Oy on tuottanut jo 14 vuotta klassisen ja virsimusiikin CD-levyjä. Musiikkialalla äänitepuoli on nyt kovassa murroksessa, sillä CD-levyjen sijaan musiikkia kuunnellaan suoratoistopalveluista. Portaalien kautta tuotto artisteille kertyy hitaasti ja todella pitkällä aikavälillä. ”Olimme pohdiskelleet jo ennen korona-aikaa uusia tulevaisuuden mahdollisuuksia ja livestream-konsertti siinsi idean tasolla jossain tulevaisuudessa”, kertoo Joverecin toimitusjohtaja Joose Vähäsöyrinki.
Kokoontumisrajoitteiden myötä kulttuurialan tapahtumia ei ole voitu järjestää. Korona käynnisti Joverecilla tapahtumaketjun, jonka seurauksena syntyi uusi suosittu palvelukonsepti lauluhuone.live. ”Ensimmäinen livestream-konsertti järjestettiin viikon varoitusajalla. Musiikki luo toivoa ja valoa ja sitä halusimme kuulijoillemme erityisesti tänä aikana välittää,” Joose Vähäsöyrinki kertoo.
Joverecin toimintamalliin kuuluu, että livestream-konsertteja saa kuunnella maksutta. Jos haluaa tukea palvelun jatkuvuutta, voi suorittaa vapaaehtoisen maksun. ”Kaksi ensimmäistä konserttia olivat toivekonsertteja. Toiveita tuli paljon enemmän kuin ehdimme toteuttaa, mutta oli hienoa, että kuulijat saivat osallistua ohjelman rakentamiseen. Tuntuu hyvältä vastata siihen yhteenkuuluvuuden tunteen tarpeeseen, mikä ihmisillä on.”
Joose Vähäsöyrinki on tyytyväinen Lauluhuone-live –palvelun saamaan vastaanottoon. ”Tämä on osoittautunut todella suosituksi palveluksi. Minä laulan ja vaimoni Ilona soittaa pianoa. Lisäksi meillä on ollut muitakin muusikkoja mukana tässä. Toki kaikki on vaatinut myös riskejä ja investointeja. Olimme rohkeita ja teimme isoja liikkuja silloin, kun niitä piti tehdä. Kävi hyvin, että olimme juuri saaneet valmiiksi lauluhuone-studion ennen kuin kriisi iski. Takana on vuosien työ ja nyt tuntuu mahtavalta saada tehdä juuri sitä, mitä aina olemme halunneet”, Joose Vähäsöyrinki kertoo tunnelmistaan. Hän kiittääkin kaikkia osallistujia ja toivottaa myös uudet kuulijat tervetulleeksi tuleviin lauluhuone.liven konsertteihin.
Tulevaisuuden Kasvupolut Oy:n asiakkaita
Kasvupolut Oy on tehnyt/tekee yhteistyötä mm. seuraavien yritysten kanssa: Kymppi-Katto Oy, Tio-Tak Ab, Lämpöpartio Oy, Fin Door Oy, Steel-Prisma Metallit Oy, Molarum Salaojat Oy, Lännentila Oy, Värmepatrullen Ab, Konesilta Oy, Kone- Ja Vihertyö Haapa-Aho Oy, Carden Oy, Finnharvest Oy, OIT Oy, Turner Door Oy, Omatalohuolto Oy, Lahden Autoverhoomo Oy, Laatutrio Oy, Sorcolor Oy, Rukapalvelu Oy, Aurorahut Oy, Savon-Xpress, J.Kärkkäinen Oy, Kotikolmoset Oy, PLG-Haapajärvi Oy, Sokkelisepät Oy, Arkkitehtitoimisto Kanttia2 Oy, Rototec Oy, Suomen Ilmanvaihtosaneeraus Oy, Datagroup Oy, Demeca Oy, Lapin Rakennusmesta Oy, Suomen Messupromoottorit Oy, Lumon Oy, Elega Oy, Asuntokolmio Oy, Kiinteistömaailma, Musta-Pekka Oy, K‑maatalous John Deere, Fin Door Oy, Ab Atlas Copco Kompressorit Oy,Best Caravan Oy, Kymppi-katto Oy, Hoivatilat Oyj, Kotisi LVI, Vesianttila Oy, Koillissähkö Oy, Vakuutusyhtiö TURVA, Vakuutusyhtiö Fennia Oy, Huoltia Oy, OIT Oy, Järki-Saneeraus Oy, Walttia Oy, Tulvari Oy, Puume Oy, RST-Steel Oy, MaxiMajakka Oy, Turun Sähkö- ja Rakennustukku Oy, Somotec Oy, Eilola Locistics Oy, Rakka-Asunnot Oy, OMP Konepaja Oy, Sorcolor Oy, Homemap Oy, Omasali Oy, Promart Oy, Luonnosta Finland Oy, Veihtilahden Puutarha Oy, Muhoksen Varaosakeskus Oy, Invera Oy, Aatsin Kone Oy, Profin Oy, Easoft Oy, Katveturva Oy, LVI-Pitkälä Oy, Suomen Konesiirrot Oy, KNK-Networks Oy